2011-09-20
 12:11:20

Städning

Igår på dagen var jag hemma hos mamma. Körde upp på morgonen så vi åt frukost ihop, tog en promenad och sen gick vi upp på vinden och fortsatte med vårat projekt - rensning. Har hittat en hel del som ska slängas. Ingen mening att det ligger och tar plats när man vet att det aldrig kommer användas. Så kommer bli ett par lass till tippen innan vi är klara! Men känns inte som att det är så mycket kvar nu. Mne det tar tid ändå. Ändrar om lite där uppe med så man har lite mer koll på var allt finns.

På kvällen igår var det dags för valpkurs igen. Igår tränade vi sitt/ligg och flyktinkallning. Gick ganska så bra. Signe är så duktig på sitt och ligg i alla fall.

Idag tog vi lite svmorgon och så har vi varit på en liten promenad hela familjen. Nu har jag nyss börjat plocka i ordning lite mer i skåpen. Kan vara bra, en del grejer behöver inte ens vara inne i lägenheten. I eftermiddag får det nog bli att stryka lite dukar och såntdär och sen ta det lugnt.

En av sköterskorna på dagvården ringde nyss också. Jag ska få träffa en sjukgymnast också. Detta för att jag ska få hjälp och handledning i hur jag ska lägga upp träningen när jag är färdig med min behandling. Så nu har jag träning på recept eller vad det var de kalla de, haha. Fick det för att jag inte ska träna stenhårt och ta ut mig i början nu, vilket är väldigt vanligt att man gör. Och känner jag mig själv rätt så kanske det kan vara bra att ha någon som bromsar träningen lite i början. Så det känns väldigt skönt!
Sist jag var inne för behandling så lämnade jag papper som jag ville ha ifylld av läkare och kurator. Ska söka pengar från CTRF (Cancer och trafikskadades riksförbund) för att åka iväg på spa och vila en helg. Bara ta hand om sig själv helt enkelt. Hade varit helt underbart. Så nästa vecka när jag ska in så kommer kuratorn och pratar med mig också.
Nu är det mycket på en gång men det är skönt för då känns det att slutet är nära! Woho :)

Nu är det dags för lunch!
Ha en bra tisdag allihopa!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: