2012-11-12
 10:16:43

Hemsk helg!

Var längsen jag skrev nu men får dra ihop det som hänt under senaste veckan...
 
Förra veckan var det tentaplugg som gällde. Tentaplugg med fruktansvärd huvudvärk. Vet inte vart jag ska ta vägen. När vi åkte in till tentan i fredags hade jag sån huvudvärk att jag hade synrubbningar. Men vad ska man göra? Alvedonen hjälpte ju inte ens... Iallafall så skrev jag tentan och sen fick jag åka hem. Känner att det får gå som de går. Annars är omtentan i december, det är ju inte hela världen om jag får skriva den. I fredags kväll var vi hos Frida och David, mycket trevligt! Snack, mat och två glas vin.... Och jag kände mig full. Vet inte vad det är med min kropp egentligen. Nu verkar den inte tåla alkohol längre.... 
 
I lördags åkte vi hem till mamma och pappa på farsdagmiddag en dag för tidigt. Efter det bar det av till Kosta. Jag har fått pengar av Cancer- och trafikskadadesriksförbund till en typ återhämtningshelg. Så vi bokade in en övernattning, och jag bokade en behandling till i lördags och en till igår. Vi hade det bra fram tills vi skulle äta. Huvudvärken blev värre än innan på dagen och glaset med vin som jag hade beställt in till maten var trögt att dricka och efteråt kände jag mig full....igen.... Men maten och servicen var kanon! Sofie hade fixat en överasking också, så hon bjöd på ett glas mousserande och sedan efterrätt. Efter att vi ätit upp gick vi till glasbaren där Christian tog en wirre och sen gick vi till rummet. Klockan tio var det en mörbultad Therese som sov. Ont i huvudet, illamående och svettandes. Det var en fruktansvärd natt! 
 
Inte blev morgonen bättre heller. Halv åtta ringde telefonen och Christian undrade om jag hade beställt väckning men det hade jag inte utan det var mamma som ringde, hon hade försökt få tag på oss på våra mobiler men mottagningen är fruktansvärt dålig i Kosta. Hon ringde för att berätta att farfar somnat in. Vi slängde ihop våra grejer, checkade ut och körde hem till farmor.
 
Fina,fina farfar... Det kom som en blixt från en klar himmel. Ingen förstår.. Han som var så pigg. Ute och jobbade i skogen varje dag. Älskade farfar vi saknar dig! Och att se farmor nu gör så ont i hjärtat, igår var hon så chockad, och helt tom. Hon mindes ingenting av det som hände. Hon minns inte att hon vaknade och att farfar då lät konstigt, för att han då förmodligen tog sitt sista andetag. Nu väntas allt jobb. Idag är de iväg och väljer kista och planerar inför begravningen, ju fortare desto bättre. Begravningen kommer bli hemsk!! 
 
Så helgen som jag sett framemot så mycket blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Inte alls egentligen! Huvudvärken är fortfarande ett faktum och jag känner mig helt tom. Har inte lust att göra någonting. Har föreälsning i eftermiddag. Får se om jag orkar åka in. Mår inte bra alls, svettas om nätterna, är fruktansvärt trött, känns som att jag har feber, men det har jag inte, och så denna hemska huvudvärk. Funderar på att ringa vårdcentralen, men det får nog bli imorgon isåfall. 
 
 
Älskade farfar! ♥
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: