2011-09-07
 17:21:57

Onsdag

Hejsan hoppsan!

Nu känner jag att jag är lite seg på uppdateringen ingen.

Sitter och funderar på vad jag gjort de senaste dagarna och inser att jag redan glömt, minnet är bra men kort. I måndags var jag ju hemma och fixade i garderoben. Skulle stryka också, men jag kom aldrig så långt, får försöka ta tag i det ikväll istället.

Igår eftermiddag var jag inne i Växjö och träffade Amelie och Mathilda, det är några tjejer som jag pluggat med. Har inte träffat dem på evigheter så det var ett kärt återseende. Måste verkligen ses oftare! Och för den delen så vill jag träffa matte/svenska gänget snart också. Ni kan ju räkna med att vi ska ses när jag är färdig med behandlingen, typ oktober eller något?

På kvällen var jag bara hemma, kollade tv och tog de lugnt. Kikade lite på fotbollen. Inge vidare om ni frågar mig. Första halvleken var katastrof, var så irriterad. Krävs det verkligen att Sverige är en mer på planen för att göra mål mot typ världens sämsta landslag, hahaha, pinsamt!

Idag har jag bara varit hemma. Mamma och Sofie kom hit vid lunch och gjorde våfflor och i eftermiddag har mammas faster Erna varit och hälsat på mig. Trevligt.

För ett par veckor sedan fick jag ett brev från försäkringskassan, utbetalningsinformation. Har väntat och väntat på att avin ska komma också så jag kunde gå ner till banken och sätta in pengarna på kontot. Men den har fortfarande inte kommit. Och jag skulle ha pengarna den 25 oktober. Fick bli ett samtal till min handläggare på försäkringskassan idag. Men de kan inte göra någonting förrän om två månader. OM pengarna inte redan är utbetalade. Man vet ju aldrig om det är någon som löst ut pengarna och tagit de från mig. Måste i alla fall till posten och upplysa dem om att jag inte fått min avi. Så får vi helt enkelt se hur det går. Tur att jag kunnat betala räkningarna utan de pengarna. Men annars hade det inte blivit så lätt kanske. Inte alla som kan lösa det om de inte får pengarna i tid.

Har jag skrivit att vi beställt ett vitrinskåp? Ja, jag tror de i alla fall. Vi gjorde det förra måndagen och det skulle ta en vecka innan de skulle ha det i Växjö och så skulle vi få ett sms när de fanns att hämta. Men när Christian inte fått något sms så ringde han in nu i eftermiddag. Och jodå, det hade ju kommit och de hade tydligen skickat ett sms. Men det har inte kommit fram. Skåpet ligger reserverat till och med den åttonde – hoppsan ja, det är visst imorgon. Tur vi hade planer att vi skulle in imorgon. Christian var ju inne förra veckan för att prova linser också, men de passade inte så de skulle beställa nya och de skulle komma i slutet av förra veckan. De skulle ringa när de kommit. Idag ringde Christian in och fick en tid imorgon, så de hade ju kommit, men de hade inte ringt och informerat honom om det. Ibland undrar man ju hur folk tänker.

Så nu är Therese Karlsson lite irriterad. Men nu har jag ju skrivit av mig här, så nu känns det redan bättre. Men ibland kan man inte bli annat än irriterad. I alla fall så blir det ju som vi planerat att vi ska in till Växjö imorgon och hämta skåpet så på kvällen ska här skruvas! Så ikväll ska jag förbereda lite. Se om jag kan tömma skåpet vi har nu och lite så. Och så måste jag ju stryka.

Ha en bra kväll alla
Puss Kram



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: