2011-09-05
 10:46:36

Helgen

Sådär ja, nu harallt lugnat ner sig efter helgen.

Fredagkvällen spenderade vi som sagt med Frans, Annie och Simon. Blev god mat, dryck och kräftor. Som vanligt mycket trevligt när vi träffas! För att slippa köra hem på kvällen så sov vi hos mamma och pappa, som även var hundvakt åt lilla Signe medan vi var iväg.

I lördags var det mammas födelsedag, så vi kalasade där på dagen, trevligt. Mamma fick en tavla och en flaska vin av oss. På eftermiddagen skjutsade jag ut Christian och Ola ut till Crissan där de skulle fiska, fiska kräftor och dricka öl. Jag hade en dejt med Hanna istället för att vara med grabbarna. Lördagsmys med Hanna börjar bli en väldigt bra vana! Stack ner till hotellet en runda och kikade läget där, men det var ingenting att ha... Tyvärr. Så vi körde ut till Crissan istället, skulle ju hämta grabbarna så vi körde ut och snackade lite skit med dem innan det var dags att ge sig hemåt.

Igår va vi ute med Signe i skogen. Hon älskar när vi är ute och hon får springa lös. Hon blir helt galen. Sen fick de bli städning, grillning och en Irene Huss innan det var dags att krypa ner i sängen igen.

Just nu är Christian i skolan, men han kommer hem om ett par timmar. Jag har passat på att plocka i ordning lite i min garberob. Har lite som kan kastas nu och så hade jag massa jeans i garberoben som är för små för tillfället, men som jag kanske kan komma i om några månader, så de plockar jag undan så länge. Man blir ju påmind om kläderrna som är för små varje dag om de ligger i garderoben. Och just för tillfället kan jag ju inte göra någonting åt fettet. Det får helt enkelt bli om en månad eller så. Snart är garderoben färdigstädad i alla fall så då ska jag passa på att stryka lite dukar. Sen får det nog bli lugnt resten av dagen. Vila är ju den bästa medicinen, mot allt.

Och nu börjar det tydligen regna här också, ännu en anledning till att ligga i soffan i eftermiddag och bara göra ingenting!

Här kommer några bilder från igår.








KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: