2011-09-18
 12:43:05

Helgen

Som vanligt sjukt dålig uppdatering på helgen. Men det har ni väl vat er vid vid det här laget.

I fredags tog jag och Signe sovmorgon, låg och mös i sängen innan det var dags att stiga upp. På eftermiddagen var jag och Anna ute med hundarna i två timmar. De fick springa av sig och så fick ju vi röra på oss, riktigt skönt var det! Hade dock lite ont i benen efteråt, men de är det värt. Det ska kännas när man har rört på sig! När jag kom hem somnade jag i soffan och sen var det bara att slänga sig i duschen innan vi skulle bort till Erica och Christian och äta lite mat och ta ett par glas vin, lika trevligt som vanligt! Blev inte sent där för männen skulle ut och fiska igår morgon.

Så även igår tog jag och Signe en rejäl sovmorgon, skönt. Och sen plockade jag lite här hemma, var tvungen plocka iordning lite bland kläderna och så var det kaos i våra köksskåp. På eftermiddagen tog jag en trasa och dammade lite och så damsög jag av de värsta. På kvällen provade vi på Fondue för första gången. Helt okej faktiskt. Men när det gäller sånna saker så är jag väldigt lik min far, har inte riktigt tålamod att vänta. Inte för att köttet tog så lång tid, men det är ändå väntan och massa som ska fixas under tiden när man äter. Likadant med Raclette ju, fast det tycker jag är mer mysigt. I alla fall så var det gott, och till maten blev det såklart lite rött. På kvällen lördagsmys och film, härligt.

Nu har jag precis varit ute och gått med Signe och Frida, riktigt härligt. Resten av dagen består av att äta, vila, duscha och stryka innan vi ska bort till Carmen och Peter och äta lite mat.

Har förresten mätt och vägt mig idag. Ska börja hålla lite koll nu och börja röra på mig lite mer. Känner att jag behöver få igång kroppen mer igen. Kommer bli tröttare, men det är en helt annan trötthet än den jag har haft tidigare. Nu blir jag ju trött för att jag gjort någonting och då är det skönt att vara trött. Innan var jag ju trött för att jag inte gjorde någonting och det är en jobbig trötthet. Haha, hoppas ni förstår hur jag menar.

Men nu är det som sagt dags att fixa någonting att äta.
Hoppas ni alla har haft en underbar helg!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: