2011-10-18
 19:35:55

Helgen

Som vanligt är jag superdålig på att uppdatera. Skulle gjort det igår ju men det blev inte av. Höll på att städa i ordning ibland annat skafferiet så fick inte riktigt tid.

I alla fall. Så var det ju fest i helgen. Jag och Christian körde upp till Linneryd i lördags förmiddag för att hjälpa mamma med förberedelserna. Hann också gå ut och träna Signe lite innan det var dags att slänga mig i duschen och sedan laga mat. Det var tacos som stod på menyn, alltid lika gott! Det var min moster och faster med familjer som kom. Tyvärr så kunde inte min morbror komma, synd, men det är inte alltid så lätt att hitta ett datum då alla kan. Tackar alla som var med för en riktigt bra kväll!



I söndags stannade vi hos mamma och pappa till efter lunch. Väl hemma så gav sig Christian, Christian och Ola ut på sjön. Under tiden som de var iväg så tog jag och Signe med oss Frida ut på en promenad och efter det snack på trappen. Alltid lika roligt! Söndagkvällen blev sedan lugn, kollade på film och bara slappade. Så skönt!

Igår städade jag som sagt lite i skåpen, så skönt när det är gjort. Sen på kvällen så var det dags för valpkurs. Inte många gånger kvar nu. Igår var det mycket fokus på sitt-stanna och ligg-stanna. Någonting som vi behöver träna mycket på, det är ju bara att göra de.

Idag tog jag de lugnt hela förmiddagen. Och sen i eftermiddag så har jag städat, tvättat, diskat och lagat mat. Jag och Signe har precis varit ute och gått kvällsrundan och nu följer vi hockeyn över internet. Tingsryd spelat mot Rögle ikväll och vi hoppas ju såklart på en vinst. Och precis när jag skrev den meningen så gjorde Tingsryd mål, coolt.

I alla fall så är jag och Signe hemma själva ikväll. Christian har redovisning just nu och så börjar han tidigt imorgon så han sover i Karlskrona inatt. Även fast jag brukar gå och lägga mig själv och hinna somna innan Christian går och lägger sig så kommer det kännas sjukt konstigt. Hatar att sova själv, men det ska nog allt gå bra.

Blir en lång dag imorgon. Först till Hematologen vi 11.30 för att spola porten. Sen dit vid 14.30 igen för att träffa läkaren. Och så har jag fått tid för röntgen vid 16.00. Får bli lunch på pappas jobb imorgon och så vila lite där innan jag ska tillbaka till sjukhuset tror jag allt. Eller så blir det en runda till Grand Samarkand, man vet aldrig.

Dags att duscha och sen slå på dumburken och se om det är något vettigt på den.
Puss och kram!


Mathilda

Åh va skönt då! Känns bra att vara igång igen, men jag tar det lugnt nu i början, kände att jag inte alls kunde köra lika hårt som dem andra, men det är ju inte så konstigt haha. Skönt att du håller i gång så mycket, måste vara bra att ha en hund i sådana lägen! När hade du tänkt börja jobba/plugga igen? Kramar Mathilda



PUBLICERAT: 2011-10-18, 21:26:16 | URL: http://thisismathilda.blogspot.com
Mathilda

Ja men det är ju perfekt, då kommer ju både du och vovven ut :) skönt att du kan hålla dig mer aktiverad en innan, man får ju krupp av att sitta still och glo i en tv dagarna ut! Jaha okej, det är ungefär då jag hade tänkt att börja jobba igen. Känner att min kropp och själ är alldeles för trött för att börja jobba innan dess. Dock så är jag så fruktansvärt trött på att bara gå hemma nu buhu! Ja visst gör det, min kompis har druckit det ett tag och det hjälpte på henne efter bara en månad. Tycker verkligen du borde prova men det smakar skit! Jag köpte det på en hälsokost, tror den hette life eller något i den stilen :) skulle jag kunna få din mejl? Känns mycket lättare att skriva där än att kommentera fram och tillbaka, om det är okej förstås. Tycker det är så skönt att prata med någon som går igenom samma sak som mig! Kramar



PUBLICERAT: 2011-10-19, 16:31:36 | URL: http://thisismathilda.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: