2011-05-09
 20:22:58

Cancer överallt

Sen jag fått diagnosen cancer så känns det som att sjukdomen finns överallt. Kollade ju på ett program förra veckan där bröstcancer var programets handling. Idag har jag läst en bok där en persons pappa dog i cancer. Igår fick jag veta att en person som står mig väldigt nära hade en släkting som dog i cancer dagen innan. Tänker på dig J ♥ Att läsa och höra hur den här, rent ut sagt, förbannade sjukdomen tar personers liv gör mig arg, ledsen och förtvivlad. Samtidigt som det får mig att uppskatta det jag har, mitt liv, Christian, min familj och mina vänner. Älskar er alla ♥! Det är inte lätt, men försöker vara glad för varje dag som går och jag är pigg och kan leva ett ganska så normalt liv trots allt.


Mamma

Det kändes precis likadant då din pappa blev sjuk. Den dagen då han fick diagnosen Cancer, hodgkins eller mjukdelstumör var det en dokumentär på TV om dessa sjukdomar. Det var från den dagen som han började söka sig till sådana sjukdomsprogram. Det gör han ju än i dag. Tror inte han missar ett enda program.

Helt klart att vi tänker, och stöttar våran J <3 .

Ta väl hand om varandra ikväll!

Älskar er, Puss och Kram


Sara

Man får betala dyrt för sin lärdom men samtidigt behöver man ibland bli påmind om att livet inte är en självklarhet. Det borde vara det- men det är det inte. Njut av det du har, av fågelkvitter, av soliga dagar, av roliga dagar och allt annat som känns bra precis när du upplever det. Kram


När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz

Så var det för mig också, plötsligt såg man cancer överallt, på tv, i tidningar och på internet. Förut fanns det säkert där också, men man la aldrig någon större vikt vid det när man själv inte förstod vad det handlade om. Men när man själv hamnar där, så finns det plötsligt överallt. Hela tiden påminns man. Men det är också en slags bearbetning tror jag, det gör nog gott i slutändan. Cancer är den värsta sjukdomen som finns, och det drabbas alltid dem oskyldiga och dem som minst förtjänar det. Så fruktansvärt...



Hur går behandlingarna? :)



Stor kram!



PUBLICERAT: 2011-05-10, 21:59:07 | URL: http://bissy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: