2011-03-02
 18:37:32

Nervöst!

Idag ringde vår telefon och på den stod det Okänd... Kände först lättnad och tänkte att det var nu de ringde från Hematologen och sa att jag ska in och träffa Jonas. Men jag hade fel.. Det var dagvården som ringde, dagvården är den plats där man är under tiden som man får cellgiftet. De sa att jag ska komma in till dem vid 8.30 imorgon för att få massa information och för att påbörja behandlingen. Kände först en lättnad, ju fortare desto bättre! Men sen när jag lagt på så blev jag nervös. Nervös inför allt som kommer hända nu.. Hur jag kommer bli och må och allt....

De sa att jag ska få två omgångar cellgift och efter det strålning. När pappa var sjuk så var en omgång för honom cellgift 4 gånger under 3 veckor och han hade 8 omgångar, alltså 24 veckor. Lite invecklat, men jag hoppas ni hänger med! Så två omgångar låter inte så farligt, det sa pappa också.. Men jag ska inte bli glad i förväg, får helt enkelt se vad de säger imorgon!

Ikväll ska jag försöka få iväg mina två kompletteringar som jag har, efter det ska jag skita i skolan. iallafall ett tag, Till september ungefär. Det enda jag ska göra, som måste göras innan den 15 mars, är att välja kurser inför hösten. Helst som går på distans eftersom jag kanske inte får åka in till universitet pga av att det är sån smittorisk, får sämre immunförsvar under behandlingen men även en tid efter.
Så nu väntar jag på att Christian ska duscha så vi kan kolla på Döda poeters sällskap och sen ska jag skriva en sida om den och skicka in :)

Sen blir det sängen, tidigt som vanligt. Imorgon måste jag vara någolunda pigg så jag kan ta in massa information :)


Erica

Allt kommer gå kanon!!!

Bara hör av dig om du behöver ventilera, är hemma imon med så jag svarar när som :)

Lycka till gums :) <3


Amela

Allt kommer gå bra vännen :) Det är jag säker på!! Du är den starkaste Therese jag känner! Och det där med att skita i skolan har jag ju tjatat om;) Ett stort lycka till, tänker massor på dig. <3


Sara

Hoppas att du kan sova i natt...Vi är många som kommer att ha dig i våra tankar i morgon...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: