2011-07-02
 12:17:32

Juli

Igår var det första juli. Helt sjukt. Igår var det fem månader sen jag gjorde hade första besöket på vårdcentralen pga mina lymfkörtlar i halsen. På måndag är det fem månader sen jag fick veta att jag har Hodgkins, helt sjukt. Tiden har ju i alla fall gått ganska fort och det är ju tur de.

Igår åkte jag med mamma och Sofie in till Växjö. Mat på donken, tänkte jag skulle vara lite nyttig så tog en kycklingsallad och vatten. Mamma och Sofie äter alltid kycklingsalladen så jag tänkte att den måste vara god då. Men ack vad fel jag hade. Aldrig mer kycklingsallad där säger jag bara! Det var verkligen ingenting för mig. Så nästa gång tänker jag återgå till Big mac co och cola, så de så. Sen när Sofie kollade synen så sprang jag runt lite på stan. Inhandlade nagellack (ovanligt? Nej!) och en fotopärm. Medan mamma sen kollade synen och så hjälpte jag Sofie att hitta glasögon, fick tag på ett par superfina som passade henne kanon. Och så hjälpte vi mamma att hitta nya glasögon. Så om ett par veckor har de båda nya snygga glasögon.

Fotopärmen som jag köpte ska jag ha till att samla bilder från min sjukdomstid. Som en slags bearbetning. Har börjat sätta in bilderna och ibland kan jag sitta och kolla på dem om och om igen. Fattar nog inte ritkigt än vad det är jag går igenom. I alla fall, när behandlingen är över så kan jag ju välja att spara albumet så jag kan kolla i de, lägga ut de i förrådet och om jag vill försöka glömma och gå vidare så kan jag u alltid elda upp de.

Nackellacken som jag köpte var så jag ska kunna göra fransk manikyr hemma. Mamma hjälpte migm igår. Det tar ett tag innan man får in tekninken så de blev sådär. Men naglarna är i alla fall finare nu än vad de var innan vi fixade dem.



Igår kväll kom Erica och Christian hit så vi grillade, snackade skit och kollade film, myspys! <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: