2011-08-22
 10:30:44

Sorry

Är ledsen för den kassa uppdateringen!
Onsdagen började med kaos. Skulle vara på sjukhuset vid 8, körde hemifrån vid halv 8 ungefär. Efter en bit kom jag på att jag glömt plånboken så då var det bara att vända. Så innan vi egentligen kom hemifrån var klockan nästan kvart i 8. Körde på ganska så bra eftersom vi var sena. Sen finns det ju de som kör på 90 väg och bromsar ner till 75 bara för det kommer en fartkamera, sjukt irriterande! När vi kommer till Bramstorp så står polisen där och kollar körkort och så skulle man blåsa. Jaja, där var det bara att ställa sig, sist i kön! Men det gick ganska så fort i alla fall. Just då tänkte jag på vilken tur att jag vände och hämtade plånboken. Ibland ska man ha tur. Väl i Växjö gick det bra. Tog lite längre tid eftersom vi var sena in, men de rullade på ganska så bra ändå. Mina vita blodkroppar är nu ännu lägre vilket gör mig mer infektionskänslig, så det gäller nog att börja passa sig lite. När jag var klar och sköterskan tagit ut nålen ur porten så blödde de som tusan, det brukar det aldrig göra! Men troligtvis så var mina trombocyter låga och då koagulerar inte blodet lika lätt, men efter ett tag så löste även det sig. Åkte hem och beställa mat, som vanligt.
På kvällen mådde jag inte superbra. Väldigt seg och hade lite lite feber, pendlade mellan 36,8 och 37, 4 typ, men den steg inte mer så behövde aldrig ringa in, men jag var allt lite orolig.

Kände mig seg i torsdags med, värre än vanligt. Låg och kollade OC men kände att jag behövde göra någonting också, Så kokte rabarberkräm och sen gjorde jag cheesecake och glass innan jag återgick till tv-tittandet. Annars var det en ganska så lugn dag, vad jag kan minnas nu i alla fall.

I fredags var jag och Signe nere hos Anna och hennes lilla valp Alva och busade. Hundarna gick bra ihop och busade någon timme medan vi fikade lite, mycket trevligt så det borde vi göra om Anna! Sen stack vi hem och jag bytte om och så käkade vi lite lunch innan vi körde till Linneryd och lämnade Signe innan vi begav oss in till Växjö. Christian skulle in och prova linser och efter det fick det bli en liten fika hos moster Sara. En sväng till Grand hann vi också med innan vi skulle möta upp Christians mormor c/o för middag på Hong Kong, mysigt!
När vi var på Grand så mådde jag verkligen dåligt. Funderade på att köra hem så kunde Christian åka med sin mamma hem. Men jag vågade inte köra. Trodde jag skulle svimma när vi var där, men när vi ätit så blev det dock lite bättre.
När vi körde hem körde vi till mina föräldrar och hämtade Signe innan vi körde hem för att sova.

I lördags gjorde jag egentligen ingenting på dagen. Kollade OC och tog de lugnt. Crissan kom hit och sen fick de upp till ishallen för att kolla hockey. Under tiden gjorde jag mig i ordning och förberedde maten lite. När de kom hem blev det grillning, jag, C, Crissan, Simon, Annie och Ola. Även Hanna kom bort en sväng på kvällen. Hade en mycket trevlig kväll, tack alla för ni gjorde den bra!

Gårdagen startade vi med en rejäl sovmorgon innan vi steg upp och körde bort till Carmen och Peter en runda innan vi stack ut i skogen. Så igår eftermiddag hade vi en riktigt trött hund. Först busat med Hudde innan hon var ute och sprang som tusan i skogen. På kvällen var jag och Erica fiskeänkor så då var jag och Signe borta hos henne och hälsade på och snackade skit. Var så längesen jag träffade henne och bara satt och pratade, så det var guldvärt!

Började plocka i förrådet igår också, behöver röja upp lite där ute. Och nu är det inte så mycket kvar, får se om vi tar det sista idag, skönt att ha de klart innan Christian börjar skolan igen. Annars blir det nog lugnt idag. Kanske lite städning, vi får se. När man är lediga ska man ta dagen lite som den kommer, inte planera alla dagar så mycket.
Något som måste göras är i alla fall att plocka i ordning lite här, så jag får väl börja med det i alla fall.
Hörs!


När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Ja precis ibland läser man och tänker att man ska svara men så blir det bara inte så.



Det förstår jag, känner samma sak. Vill ju inte att folk ska umgås med mig för att jag har haft cancer utan jag vill ju att folk ska umgås med mig för att jag är jag, och ingen annan.



Jaha okej, men det är ju bra att man är på den säkra sidan iaf trots att det är jobbigt att få så lång behandling. Håller alla tummar och tår för att cancern ska vara helt borta när du är färdig behandlad!



Att resa efter behandlingen är nog det bästa som finns, man känner sig liksom levande igen och kommer ifrån verkligheten ett litet tag. Hur skönt som helst är det! Var skulle du vilja resa? :) Eller har ni bestämt något ännu?



Ja de är nog bäst om du försöker återhämta dig lite först innan du reser iväg, få kroppen på rätt bana igen och se så att blod värderna går upp, man vet ju aldrig vad det är för virus i luften utomlands och bland främmande människor. Ja på Cancerhjälpens hemsida kan du söka tror jag :) Själv fick jag en massage stol av dom.



Ja det är väldigt skönt att remissen är skickad nu, det gjorde mycket! Har liksom gått och väntat på de i snart ett år men nu är det äntligen igång! :)



Stor stor kram till dig!



PUBLICERAT: 2011-08-23, 19:37:17 | URL: http://bissy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: