2011-08-05
 11:21:47

Fredag

Behandlingen i onsdags gick bra som vanligt. Lite kämpigare att äta än vad det brukar vara, men fick i mig en del ändå. Signe var hos mormor och det hade gått fint, men hon hade nog saknat mig lite i alla fall!
Nu har vi börjat med nedräkningen på riktigt! Bara fyra gånger med cellgift kvar! onsdag vecka 33, 35, 37 och 39, sen är det klart! Då ska det firas. Känns helt sjukt att det snart är över, kan inte fatta de... Så sjuukt skönt!

I alla fall. Skulle uppdatera igår, men glömde. Satt och höll på att sortera bilderna som vi lagt in på den externa hårddisken, sjukt mycket bilder. Och nu när jag sitter här med några kilon för mycket och inget hår så undrar man vad man hade att klaga på förut...



Bilden är tagen på hösten 2008. Gymnasietiden - en bra tid, saknar den allt lite!
Blev glad när jag satt och kollade igenom massa bilder från 2006 och framåt. En del skrattade jag som tusan åt, funderade på hur jag kunde gå så. Medan jag bara ler åt endel och minns hur underbart allting var på den tiden. Något jag saknar är de dagar då vi var på Öland med gänget. Helt fantastiskt! Hittade också bilder och ett par filmer från förfester innan Balders - Hade så grymt roligt. När jag såg filmerna igår trodde jag att jag skulle skratta ihjäl, haha!

Om en stund kommer C hem från jobbet. Sista dagen denna sommaren. Jag ska fixa besälla lite kort och sen blir det vila. Ikväll ska vi grilla lite med några kompisar hos Ola, mycket trevligt! Dags att hänga tvätt och sen värma lite mat till min man!

Ha en bra fredag!
Puss o Kram


När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Ja när man behöver någon som allra mest så försvinner den, folk blir rädda precis som du säger. Men tystnaden är alltid värre än för många frågor. Så det är väldigt jobbigt att inte ha någon längre.. ingen att umgås med eller ha roligt med. Tyst mobil och allt vad det innebär.. sorgligt tyvärr.



Åh va skönt att det börjar närma sig slutet! Så glad för din skull att du har klarat dig så bra som du har gjort. Trots att du självklart har mått skit vissa perioder, men sånt ingår ju tyvärr. Ja fira så mycket du kan! Vad har du tänkt att göra? :)



Ja jag kämpar på som vanligt, dock kommit in i klimakteriet och kanske blivit steril, så man hoppas ju självklart på det bästa. Men allt talar för det sista tyvärr. Tänk att det är cellgifterna som gör en så sjuk och inte cancern, väldigt knasigt haha.



Kramar!!



PUBLICERAT: 2011-08-05, 13:56:29 | URL: http://bissy.blogg.se/
Frida

Jag instämmer men, man vet vems riktiga vänner verkligen är. Har precis som du fått diagnosen Hodkins Lymfom (januari) är nu färdighehandlad. Sista gången var för mig vecka 28 och är nu påväg tillbaka till ett normalt liv.



Lycka till!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: