2011-04-12
 09:14:05

Röntgen

Söndagen blev kanonbra! Först kalas för Christians farmor nere på Guö Wärdshus. Hur god mat som helst och trevligt sällskap! Efter det stack vi till Erica och Christian där vi blev bjudna på mat, mycket gott och mycket trevligt!

Redo för kalas.





Igår var det dags för röntgen. Tog mamma med oss in för hon skulle till sjukgymnasten...trodde hon ja! När hon väl kom in så var det inte denna veckan, uten nästa, haha! Vi gick ner till röntgen och efter ett tag tog de in mig i satte en nål och gav mig en vätska som innehåller radioaktiva ämnen som tillfälligt tas upp i kroppen. När man fått det ska man vila en timme innan man röntgas, så då fick jag ligga i ett rum och vila. Försökte sova, men först delade jag rum med en gubbe som låg och andades jättetung och rossligt + att han snarkade och när han hade gått kom det en utlänsk kille som bara pratade engelska. Och han var inte bättre han, först låg han och smsade, sen somnade han och snarkade som tusan! Jaja, när jag legat där en timme kom de in och sa att röntgenmaskinen, som kommer med en buss till Växjö en gång i månaden, inte funkade som den skulle men att de skulle starta om den igen och se om de fick igång den. Så jag fick ligga kvar och vila en stund till. Tillslut kom de in och sa att det inte blir någon röntgen för de inte fick igång maskinen igen. Så igår åkte jag in till Växjö för att ligga och vila i ca 1,5 timme och sen gå därifrån igen. Vi stack ner till stan för at käka och jag inhandlade mig lite nya tygskor innan vi körde hem till mamma och pappa. Stannade där ett tag för att städa och tvätta bilen samt äta mat. 

När är det dags att byta om och borsta tänderna och sen kila ner till vårdcentralen och ta blodprover. Får passa på att vara ute nu på förmiddagen med eftersom det är så fint väder just nu!


Amela

Sötnos <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: