2012-07-05
 20:23:26

Torsdag

Efter att ha varit duktigt förkyld i nästan i vecka så är jag i stort sett frisk nu. Lite snorig emellanåt bara. Bäst av allt är att jag inte kännt någon körtel nu under tiden som jag varit förkyld, så har inte behövt vara nojig över någonting! Så nu är jag snart i form igen. Snaart är jag tillbaka på gymmet och så ska jag och C börja spela tennis, sjukt roligt! På söndag tänkte vi sätta igång! För övrigt så är det mycket jobb denna veckan, närmare 60 timmar. Och jag har nästan 20 timmar kvar... Och i helgen ska vi hinna med att fira två födelsedagar också. Idag fyller nämligen Peter år och imorgon fyller "bonnen" (morfar) år. Så vi vet vad vi ska göra i helgen. 
 
Just nu längtar jag till nästa torsdag kväll, vetskapen om att jag får vara ledig tre dagar i rad är helt underbar. Även fast helgen redan är uppbokad, men på att träffa underbart folk och dricka vin! Jag får vara ledig på måndag också, men inte samma känsla att bara vara ledig en dag som när jag får vara ledig tre dagar. Så nu håller vi tummarna att ingen blir sjuk så jag måste jobba! 
 
Förresten, på ungcancershop.se kan man nu även köpa t-shirts, linnen och armband. Ruskigt fina! Klicka in och kika vettja!
 
Nu ska jag ta hand om min tvätt och snart ska sängen bäddas med nytvättade lakan. 
Ha en bra kväll! 
 


Calle

Halloj. Hittade din blogg idag så nu har jag börjat läsa från början. Hunnit läsa till maj 2011, fortsätter imorgon. Fick själv diagnosen nodulärt lyumfocytdominerat Hodgkinslymfom för 2 månader se, så nu går jag på cellgift. "Bara" en tvåmånaderskur för mig, men det räcker hoppas jag. Sen e det strålning i 2 veckor också iofs.

Finns flera olika typer av Hodgkins lymfom och behandlingen och "farligheten" varierar lite. Känner igen mig i massor som du skriver (trots att jag e en 35-årig kille med två småbarn, haha). Hoppas du mår bra nu och förblir frisk (jag får läsa vidare imorgon och följa din behandling).

Dags att sussa// Calle

Svar: Hej! Jag hoppas att din behandling flyter på bra och att du snart blir fri från cancern!
/Therese
Therese Karlsson



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: