2011-06-21
 10:35:12

Svar på kommentar

J
Måste fråga, hade din pappa samma cancer som du? eller igentligen så är det väl tvärt om men men.
Kände precis som du när jag fick beskedet att det var jobbigt att berätta för släkt och vänner, mest för att man själv inte kunde förklara vad som skulle hända. Min omgivning tog cancern mycket hårdare än vad jag själv gjorde.
Väntar på undersökningar just nu för att se om det är något mer skit och nu har jag ljugit för farmor och resten av släkten för att dom inte ska oroa sej innan jag får svaren.

Ja, jag och pappa har/hade samma form av cancer, Hodgkins lymfom.
Är du helt färdig med din behandling?
Så har jag också känt när jag varit på PET-undersökning. Det tar alltid minst en vecka innan man får veta något. Nu har jag varit på min tredje PET men mina farföräldrar förstår inte att det tar tid innan man får svaren utan de frågar samma dag hur det såg ut. Då brukar vi säga att det tar längre tid att få veta svaret än vad det gör. Just för att de inte ska oroa sig och fråga innan jag själv får veta någonting. Jag är ju lika orolig som de är!
Håller tummarna för dig och för att det inte ska vara någonting mer!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: