2011-02-27
 15:04:32

Helgen

Har haft en väldigt bra helg.
I fredags var mamma här en sväng. Var nere och handlade och tog de lugnt. Sen kom Erica och vi stack ner till Vårdcentralen, stygnen på halsen är borta och nu har jag bara tejp kvar där för att hålla ihop såret för att det inte ska bli så fult ärr. På eftermiddagen kom några av mina fina klasskompisar. Fikade och pratade massa skit, hur mysigt som helst! De hade också med sig en present, en maskot som ska följa och stötta mig under den här jobbiga tid som kommer vara nu innan jag blir frisk.



Igår kom mamma och pappa hit, hängde äntligen upp tvn i sovrummet. Skönt att ha en där inne så jag kan kolla på tv där inne om jag är för trött för att vara uppe. Vid tre tiden kom Frans och Annie och det var då dags att göra sig iordning inför kvällens Nostalgifest. Förfest hos svärmor innan det var dags att kila upp till bollhallen. Hade en helt okej kväll med underbara personer! 

      Jag och Roger, Christians morbror.
                 
        Jag och Hanna.

(Klicka på bilderna för att få dem större)


Kom hem i vettig tid igår, men är supertrött idag för att jag knappt kan sova på nätterna. Kliar på hela kroppen så det håller mig vaken. Visa nätter är hemska. Har småsår på benen och fötterna för att jag kliat så mycket. Försöker smörja in mig innan jag går och lägger mig för att huden ska vara lite mjuk och fuktig. Det går bra och jag somnar. Men då kan det hända att jag vaknar vid 1-tiden för att det kliar och sedan tar det lång tid innan jag lyckas somna igen.
Ytterligare en orsak till att jag inte kunnat sova de senaste nätterna har varit att jag har ont sen operationen. Är fortfarande öm, men inte alls så farligt längre. Gick på alvedon fram tills igår morse och efter det har jag inte velat ta mer och då har jag inte heller gjort de. Jag är en sån person som inte tycker om att ta massa tabletter hela tiden och så vill jag känna när kroppen säger ifrån vad den inte klarar.

Resten av dafen idag blir lugn. Omett par timmar ska vi köra upp till mina föräldrar och äta tacos och sen och sova. Hoppas att det hör av sig från hematologen imorgon med så jag vet när nästa läkarbesök kommer ske. Har just nu ingen aning om vad som kommer hända nästa vecka.. Det är ett litet orosmoment.. Men det löser sig!


Anonym

Hej! Läste nu om att du haft problem med klåda, det hade jag med,värst var det på fötterna!HEMSKT vissa nätter! Då visste ja inte att jag hade cancer men jag fick några tabletter mot det,Tavegyl och de hjlälpte faktiskt,ett tips bara;)



PUBLICERAT: 2011-06-10, 16:21:12 | URL: http://mammaochhampus.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: