2011-09-28
 22:42:25

SÅ JÄVLA UNDERBART

Sådär ja.
Då var sista cellgiftsdagen över. Och Therese Karlsson kan inte bli gladare!
Steg upp tidigt för att hinna få undan lite tvätt och disk här innan jag och mamma åkte in till Växjö, så vid 8-tiden steg jag in genom dörrarna med ett leende på läpparna och vetskapen om att det var sista gången. På dagvården gick det fint, lite segt innan det kom igång idag, jag brukar bli lite irriterad när de är sega för jag vill hem, men idag kände jag att det inte gjorde någonting. När sköterskan sa att det var klart så jag fick gå hem så drog jag upp filten upp till huvudet och med ett leende sa jag att jag ville stanna en liten stund till. Men det tog inte många sekunder fören jag var uppe på benen och knatade ut genom dörrarna, gladare än vad jag var när jag kom dit.
Men nu försvinner tryggheten. Tryggheten som innebär att man är på sjukhuset varannan onsdag, att läkarna och sköterskorna håller koll på hur man mår, alla värden och så vidare. Men tror nog allt jag ska kunna hålla lite koll på mig själv också, fast får ju försöka göra det utan att ta blodprover. Så kära vänner, håll ett öga på mig, men tjata inte ihjäl mig bara, ni vet ju vad jag skrivit tidigare! (Och okejdå, jag ska fuska i början så om två veckor jag ska ta prover. För att vi ska hålla lite koll när värdena stiger igen. Vill ju gå upp och huttra lite i ishallen, men jag får nog lugna mig en månad.)
All personal på dagvården har varit helt fantastisk, men gud vad skönt det ska bli att slippa dem.

Äntligen hemma igen så kom Erica, tack snälla för besöket! Och sen ikväll fick de bli att fira hos mamma och pappa. Älgfilé, flyftpotatis och smörstekta kantareller, jag år som bara den! Mamma hade gjort det jättebra, kunde inte blivit bättre! Nu är vi hemma igen och jag ska snart gå och borsta tänderna och ta min sömntablett och krypa ner i sängen. Ska bli så skönt att sova!

Jag vill tacka för kommentarerna jag fått på de två senaste inläggen. De värmer allihop! Känns okej med håret så i helgen åker nog peruken ut i förrådet, bäst att lägga den där jag vet vart jag har den ifall jag skulle ångra mig. Som ni skrev så är det nog ingen som bryr sig!

Vill också tacka för blommorna som jag fått i eftermiddag/kväll. Jag ska ta kort på dem allihop och lägga upp, men det får nog bli morgondagens projekt. Eller någon annan dag, ni vet ju hur seg jag kan bli ibland, men de ska fotas imorgon i alla fall!

Nu får jag nog kasta in handduken för ikväll.
Godnatt och sov så gott, det tänker nämligen jag göra!
Puss och kram!


Mathilda

Ååh va skönt att det äntligen är över, jag visste att du skulle klara det! Har min 12e och sista behandling på tisdag och jag längtar som bara den tills det är över! Du är så otroligt fin och om jag någon gång stöter på dig (befinner mig ofta i mörrum nämligen) så ska jag komma fram till dig och säga det! Lycka till nu och njut, har man klarat en cancer så klarar man allt!!



PUBLICERAT: 2011-09-30, 10:06:24 | URL: http://thisismathilda.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: