2011-09-26
 19:07:19

Dålig start

Har verkligen en dålig start på veckan.
Har knappt sovit inatt. När Christian steg upp i morse så tog jag febern och jag hade då typ en grad förhöjd temp. Sov en liten stund innan jag gick upp, tempen låg även då på ca 37,2. Räknas ju inte som feber, men för mig gör det en del. I alla fall så sjönk den när jag varit uppe en stund och ätit och så. Har legat på soffan hela dagen, helt orkeslös.

Nu ikäll fick jag ett ryck i alla fall. Började fundera på mitt hår. Skulle verkligen vilja slippa peruken. Men känner mig som en kille, fast det är ju troligtvis för det är så fruktansvärt kort nu. Men känner att när behandlingen är över och jag ska "börja om" så hade det varit skönt om jag kunde skippa peruken. Frågan är bara om jag ska skippa den nu direkt, eller om jag ska vänta till jag byter ut mina kläder och liksom börjar om då. Eller om jag ska kombinera det lite nu i början, men vill ha antingen eller tror jag. Annars blir folk särkert helt fundersamma. Speciellt i lilla Tingsryd, ena dagen har jag långt blondt hår och nästa har jag kort, blir ju lite konstigt. Det som är skönt om jag skippar peruken är ju att jag aldrig behöver fundera på att den ska på innan jag går ut. Jag slipper att den blir svettig och äcklig när jag är ute och går - för nu svettas jag väldigt lätt om huvudet eftersom det blir varmt peruken, ungefär som att man går runt med en mössa. Eller så känns det mycket värre nu bara, så kan det ju också vara. I alla fall så försökte jag fixa till håret lite (svårt nu eftersom jag haft peruken på mig inann idag och det liksom blir tillplattat och så då). Sminkade mig lite slarvig också för att se lite hur jag skulle se ut till vardags.





Kassa bilder, jag vet, men Christian är inte hemma så han kunde inte hjälpa mig att ta några. Kanske att jag kan fixa det imorgon igen och att Christian hjälper mig att ta kort då. Innan och efter. Och runt om hela huvudet.
I alla fall så har jag tänkt att om jag ska börja gå utan peruken så ska jag tona håret mörkt. Trivs inte alls i min nuvarande hårfärg!

Lämna gärna era åsikter om vad ni tycker. Ni har ju sett bilder när jag har peruken på mig och här får ni ju åtminstone två när jag inte har den.

Har någon tips på vad man kan köra för att håret ska växa fortare så tar jag gärna emot dem också.

Tack på förhand!
Puss o Kram


mamma

Du är så fin utan peruken!

Du är så långhårig nu, det har vuxit så fint!



Puss och Kram


neli

fina kvinna!



PUBLICERAT: 2011-09-26, 20:54:34 | URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Annie

Dur ju skitsöt i kort hår:) En äkta skönhet klär i allt! Däremot hade jag färgat det riktigt blondt istället men det är ju bara jag :) <3


Amelie

wow, du passar i kort hår ju! snyggt med nya färgen också! :) <3



PUBLICERAT: 2011-09-27, 11:56:56 | URL: http://aameliek.blogspot.com
Dessie

Det är ingen i lilla Tingsryd som tycker det är konstigt om du ena dagen har långt eller kort:) dessutom passar du i båda så kör på det du vill och själv tycker är bäst! Kram


Mathilda

Oj, vad långt ditt hår har blivit nu! Jag tycker är jätte fin i peruken men tycker allt att du ska ta vara på ditt äkta hår och vara utan peruk. Hur fint som helst men säkert ovant för dig när du är ute. Ta och kör på korthår och ny färg om du känner för det! <3



PUBLICERAT: 2011-09-27, 15:55:11 | URL: http://thildalene.blogspot.com
elin A-N

du är supersnygg i kort hår också!


Anonym

Tycker det var jätte fint när du fixat de=)Du passar i det=)Me vet ju exakt själv hur du känner med de där med håret..men de var fint



PUBLICERAT: 2011-09-28, 16:04:24 | URL: http://mammaochhampus.blogg.se/
Rebecca

Ingen i byn som bryr sig om dig frisyr, Det enda folk bryr sig om är att du mår bra!


Cissi

Du är rikigt fin i kort hår, Therese!! Grattis till en kämpe o lycka till nu <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: