2011-10-27
 14:45:17

Torsdag

Jag är så fruktansvärt ledsen för min kassa uppdatering.

I helgen hade vi fets hos Frida och André för att fira att behandlingen är över och cancern borta. Vi var 14 personer och alla som var där betyder så fruktansvärt mycket för mig. Är glad att de kom och ville fira med mig! Det var en så otroligt rolig kväll, den hade inte kunnat bli mer lyckad. Mycket skratt och skålande. Mina flickor sjöng för mig och jag blev så rörd att jag grät samtidigt som jag skrattade.

Texten:
Karlsson Karlsson Världens bästa Karlsson
Karlsson Karlsson Hoj där sitter Karlsson
Karlsson Karlsson ingen faktiskt ingen
Annan Karlsson gillar vi så bra som DIG!

Karlsson Karlsson Världens bästa Karlsson
Vackra Snälla alltid Glada Karlsson
Genomstarka Underbara Karlsson
Undra på att vi alla älskar DIG!

När cancern kom så sa du att det var ju ingen grej
Vi trodde dig för att du är ju Världens bästa tjej!
Tiden gick och cancern den försvann liksom ditt hår
Nu sitter du med oss ikväll utan ett minsta sår!

Det är Karlsson det Hurra Hurra Hurra
Det är Karlsson det Hurra Hurra Hurra
Det är Karlsson det Hurra Hurra Hurra för DIG!

TACK ALLA FÖR EN HELT UNDERBAR KVÄLL!


Trodde inte att jag skulle kunna stiga upp från sängen i söndags, utan trodde jag skulle må jättedåligt, men så var inte fallet. Mådde superbra, var lite trött men kände inte av någon bakfylla, skönt! Spenderade i alla fall söndagen i soffan med mina två favoriter.

Jag tänkte jag skulle uppdaterat er om helgen redan i måndags, men det råkade inte bli så. Mamma, Sofie och Maja kom hit så jag hade en dag med dem innan det var dags att laga mat och sedan köra ut till valpkursen. Kursen gick förresten ganska så bra. Signe är koncentrerad tycker jag. Dock hittade hon inte sin leksam när vi skulle ”leta”, men det är ju inte hela världen. Var ju första gången vi gjorde det, så får väl träna lite hemma.

Tisdagen fick ingen bra start. Sofie ringde vid halv 7 och väckte oss. Hon sa då att Maja var dålig och att de skulle in till djursjukhuset och undrade om jag skulle med. Hon har varit dålig ett tag nu med bland annat vatten i lungorna så jag fruktade det värsta. Steg upp fort som tusan och körde till Linneryd. Väl där bytte jag bil och så for vi in mot Växjö. Var på djursjukhuset en kvart innan det öppnade men blev insläppta eftersom det var akut. Maja blev sämre trots syrgas och vätskedrivande. Hennes hjärta var jättemycket förstort och hon hade lunginflammation. På röntgen visades också ett mörkare område precis jämte hjärtat, veterinären visste inte riktigt var det var. Men det skulle kunna vara en tumör. Hon skulle aldrig kunna bli bra och det fanns bara en sak att göra, för hennes bästa. Hon fick somna in, vi stod jämte henne och klappade henne och grät när hon sakta la ner huvudet och slutade andas. Riktigt jobbigt, men vilken lättnad. Nu slipper hon lida. Hon såg så fridfull ut där hon låg, vår lilla älskling. Vi älskar dig Maja. Vi saknar dig och du kommer alltid finnas i våra hjärtan och tankar.

Igår steg jag upp tidigt och åkte och hämtade mamma och Sofie innan vi åkte in till Växjö. Sofie skulle till sjukgymnasten och efter det blev det shopping på Samarkand. Och så bort till Jysk, har nu bytt ut mitt äckliga täcke och min äckliga kudde. Är nog mest jag som tycker de är äckliga. Men har ju haft dem under behandlingsperioden och när jag svettats på natten så har ju de kommit in på täcket och kudden så de är ju fulla med cellgift. Blääää. Vill bli av med allt som fått cellgift på sig, men de hade ju aldrig funkat I alla fall så har jag ett fräscht täcke och kudde. GÖTT!

Idag har jag varit ute en runda med Signe och Christian. Är seg så har suttit i soffan hela förmiddagen sen och läst. Tänkte jag skulle träna Signe idag men vi får se hur det blir, om jag orkar. Ska i alla fall ut med lite grejer till tippen (om Christian kan följa med). Annars blir det en lugn dag och kväll. Skönt de.

Nu har vi precis käkat lunch så nu ska jag läsa något kapitel till innan jag tänker göra någonting.
Puss o Kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: