2011-10-10
 12:53:56

Tillbaka

Som vanligt så är det dålig uppdatering på helgen. Men jag skulle faktiskt skrivit ett inlägg igår kväll, men då vard et något konstigt med blogg så det gick tyvärr inte....

I alla fall så kommer nu en liten uppdatering om min helg.
I fredags blev det en lugn förmiddag med en liten promenad och dusch. Mamma kom på besök och jag käkade lunch och sen kom Christians kusin hit och skulle vara här ett par timmar. Vi busade med Signe, gjorde trolldeg, ritade, spelade UNO och så blev det såklart en fika också! Kvällen tillbringade jag och Christian i soffan med god mat och en film innan vi gick och la oss - tidigt!

I lördags skulle Christian ut och fiska så jag sov lite längre än honom och sen fick de som vanligt bli en förmiddagspromenad med Signe. På kvällen käkade vi lite innan Christian och Erica kom bort en runda. Blev tv-tittande, snack och ett glas vin, mysigt. 

När vi hade haft vår förmiddagspromenad igår och sedan fixat oss så var det dags att dra oss ner till mormor och Erno där det var kalas. Lika trevligt som vanligt när vi träffas allihop. God mat och bra sällskap, kan ju inte bli bättre. När i kommit hem så var vi lika sega alla tre så fick bli en uppfriskande liten runda ute innan det blev mat och en Irene Huss film. Och sen sängen tidigt.

Över lag så har helgen varit lugn, känns riktigt skönt eftersom det är någonting nu varje helg ett par veckor framöver.

Även idag så har jag såklart varit ute och gått, känner mig riktigt duktig. Tyvärr så är min ljumske lite konstig. Men det är inget nytt för den var så innan jag blev sjuk också. Men tänkte att den kanske hade vilar sig i form nu när den fått vila så länge, men ack vad fel jag hade. Jaja, det ordnar sig med de, brukar bli bättre när jag tränar regelbundet, så om ett tag så kanske den skärper sig.
Nu har jag fått i mig lite lunch, ska diska och plocka i ordning här. Funderar på att skriva matlista och handlarlista så jag och C kan handla när han kommer hem om ett par timmar, vi får väl se om det blir så.

Förresten så håller jag nu på att skriva llt jag äter och dricker. Allt ska vägas, mätas eller uppskattas när det läggs upp på tallriken. Inte så jobbigt som jag tänkte att det skulle vara. Gick till och med bra igår när vi var på kalas, hade med mig min lilla hushållsvåg, haha. I alla fall så ska jag göra det till och med imorgon.

Nu får jag ta tag i sysslorna här hemma.
Sen ikväll är det valpkurs igen, Signe är taggad!
Ha en bra måndag kära vänner!
Puss o Kram!


Jan

Kolla jumsken hos en kiropraktor eller någon kunnig, det kan vara några muskler som inte vill jobba riktigt men som dom kan starta igång med lite massage. Så var det för mej, jag hade också problem i början av träningsperioderna.


Mathilda

Ja äntligen, som jag väntat på denna dagen! Jag hade aldrig klarat det utan min familj och mina vänner som stöttat mig varje dag, jag tror verkligen att det gör allt! Jag har hört att det är lätt att ta i alldeles för mycket i början, med tanke på att man vill komma i gång och nå resultat så fort som möjligt, men jag ska ta det i små steg. Ska försöka hålla mig iallafall! Hoppas allt är bra med dig Therese och att du njuter av ditt nya liv! Kramar



PUBLICERAT: 2011-10-10, 18:26:48 | URL: http://thisismathilda.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: