2011-10-20
 16:48:38

Sjukhuset

Igår skulle jag alltså vara på sjukhuset tre gånger. Lämnade Signe hos mormor och sen åkte jag in. Hade första tiden vid 11.30 och jag var ganska tidig in, vilket var tur! Först så hittade jag ingen parkeringsplats, fick åka runt och leta innan det tillslut fanns en ledig till mig. Sen när jag skulle betala parkeringsavgift så funkade det inte att betala med kort och jag hade inga mynt, surt! Kom en som också hade försökt betala med kort men eftersom det inte funkade hade hon varit inne och växlat pengar, snäll som hon var så gav hon mig en tia så jag kunde betala avgift jag med. Väl uppe på Hematologen så skulle jag ta blodprover och spola porten. Hade förträngt hur illa heparin smakar så fick tryck in ett par Läkerol när hon var klar. (Heparin är det alldra sista de sprutar in i porten för att den inte ska ”klegga” ihop)Det som var jobbigast med det besöket var att först sitta i väntrummet, känslan om hur det var när vi satt där i början av februari kom tillbaka. Inte nog med det så skulle vi vara i rummet där jag fick beskedet om att jag fått cancer. Just då var ingenting lätt. Men det gick bra, så bra det kunde gå. När jag var klar där så körde jag ut till pappas jobb. Käkade lunch med dem och sen satte jag mig i soffan där och läste lite i en bok jag hade med mig. Vid två-tiden så fick jag blanda röntgenkontrast med vatten, skulle börja dricka det klockan tre men eftersom jag skulle vara tillbaka på Hematologen innan röntgen så var jag tvungen att ha det färdigblandat. När pappa väl kunde åka från firman så fick vi slänga oss i varsin bil och köra tillbaka till sjukhuset. Och som på förmiddagen så fanns knappt några parkeringsplatser. Och det blev ju inte lättare eftersom vi hade varsin bil, men efter att pappa gjort två fulingar så hade vi platser, bra de. På Hematologen träffade vi läkaren. Han skrev ut FAR – Fysisk Aktivitet på Recept. Får då möjlighet att träffa sjukgymnast och tillsammans med henne/honom lägga upp träningen för att jag inte ska träna för mycket. Mina värden börjar bli bättre. Och så pratade vi om lite praktiska grejer. Tanken var ju att röntgen skulle varit gjord innan, men istället får jag veta resultatet nästa vecka. Ser det bra ut så ska det bokas tid för operation för att ta ut porten. Många har kvar den ett år i alla fall, men eftersom jag har mina proppar så vill både vi och läkarna att jag ska slippa den. Blev också sjukskriven en månad till, tar en månad i taget nu. Efter att jag var klar där så blev det röntgen, datortomografi blev det denna gången. Det gick superbra. Först så skulle jag dricka kontrastvätska och sen under röntgen så sprutade de in kontrast i blodet. Då kommer den där obehagliga känslan, då det känns som att man kissar ner sig. Häftigt att kroppen reagerar så, men ändå obehagligt. Väl färdig där så åkte jag hem. Käkade, handlade och efter det fick jag sätta mig och ta det lugnt. Så grymt skönt!

I morse skulle vi upp ganska så tidigt. Tanken var att vi skulle köra till Växjö så vi var där vid 10 när affärerna öppnade, men det blev inte så, jag var för trött. Åkte vid 10-tiden istället. Sprungit runt och letat skor till Christian. När han inte hittade några han ville så lyckades jag få med honom till skopunkten, tyckte han kunde kolla i alla fall. Men han tänkte inte köpa några där, han tycker inte om den affären. Men vart tror ni han hittade skor? Jo, på Skopunkten, två par. Så då kunde jag med ta ett par, perfekt! Blev också lite andra smågrejer inhandlade men inget viktigt. I eftermiddag har jag varit ute och tränat Signe en halvtimme och nu ska jag strax börja med maten. Sen tänker jag duscha och sen slänga mig på soffan och inte göra ett skit till idag.

Imorgon är det fredag och sen är det äntligen lördag. Då blir det fest med mina fantastiska vänner. Då ska det firas att cancern är borta. Kommer bli galet!

Laga mat var det ja.
Ha en bra kväll!
Puss och kram!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: