2011-11-21
 08:29:12

Sovit dåligt

Då var det måndag igen och jag är skittrött. Har sovit jättedåligt i natt. Vaknade vid 4-tiden av att Signe spydde och åt upp det igen. Flög upp och tog bort dörrmattan som var utsatt. Sen var det ganska lugnt fram till halv 6 ungefär då Signe satt i sängen och ulkade sig, slängde ner henne på golvet och hon gjorde som hon gjort de senaste mornarna, spy galla. Förstår inte varför. Trodde att hon ätit något olämligt först, men är inte så säker på de. Har försökt ge henne mat lite senare på kvällarna nu och ska se om de hjälper. Är det såhär imorgon med får vi nog ringa in till djursjukhuset. Är ju synd om henne eftersom hon inte själv kan säga vad som är fel. Min klocka var i alla fall ställd på halv 7 så jag skulle komma upp och ge Signe mat tidigt. Men orkade inte ta mig ur sängen fören kvart i 8. Får se om jag orkar göra någonting alls idag, funderar på att lägga mig på soffan och sova någon timme och se om jag blir piggare....


Emma, Hicka och Judith

Hur många gånger om dagen ger du mat? Att hunden spyr galla är ju för att magen är tom, så du bör kanske öka fodermängden eller ge fler gånger om dagen.



PUBLICERAT: 2011-11-23, 23:20:46 | URL: http://bruksschafrar.blogspot.com
Therese

Hon får mat tre gånger om dagen. Fodermängden kan jag inte öka för då kommer hon rulla fram. Troligtvis har hon kommit in i en ond cirkel då hon äter dåligt och pga det spyr.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: