2011-05-19
 10:15:35

I´m back!

God morgon!
Nu ska jag äntligen uppdatera er om hur mina senaste dagar har varit.

I tisdags kom mamma, Sofie och Maja hit. Jag och mamma handlade och sen stte jag igång att baka bullar. Mamma och Sofie fick såklart hjällpa mig, haha. När bullarna skulle jäsa så passade vi på att käka lunch och ha det väldigt trevligt ihop. Lagom till bullarna skulle in i ugnen så åkte de hem och istället kom Hanna hit. Så när bullarna var klara och Christian kommit hem från skolan så blev det fika på nybakta bullar, mumsigt! Även kvällen bestod av bak! Jag skulle göra kladdmuffins, de blev dubbelt så stora som de skulle vara och inte speciellt kladdiga, utan det blev typ chokladmuffins istället. Men det funkar ju bra det med. Kan nog vara gott med en klick grädde och en persikohalva till. Sen gjorde jag dumblekakor och tillslut glass. Så nu är frysen full av godsaker! På kvällen städade vi och gjorde iordning till vår nattgäst - Sofie hade nämligen pubrunda i tisdags så hon sov hos oss efter den.


Rimbobullar


Muffins


Maja

På morgonen igår så var det inte mycket med Sofie, hon var sliten och bakfull. Så det ska vara veckorna innan stundenten! Sofie var här till lunchtid och när jag och Christian käkat lunch så var det bara att börja göra sig iorning för att åka in till Växjö med Roger och Anna. Sprang först runt och fixade lite ärenden innan vi äntligen satte oss på Orientkebab för att käka. Sen blev det bio - nya Pirates filmen i 3D. Riktigt bra film! Ganska coolt att se den i 3D med eftersom det blir ett helt annat djup i filmen, men texten tyckte jag jobbig att läsa. Den blev utdragen och nästan lite suddig. Efteråt var vi yra allihopa, kändes helt konstigt i huvudet när vi gick ut från bion.
Förresten, vi hämtade hem bilen igår också. Om ett par dagar ska vi ner med den igen för de skulle spänna något efter att man kört med den ett tag. Så sen får vi se vad kalaset kostar också.....

Idag väcktes jag lite efter 7. Då började de jobba med grannarnas nya uteplatser. Så sen kunde inte jag somna om, irriterande, men så kan det vara. Har ringt cancerhjälpen också, läkaren hade glömt skriva i min diagnoskod på pappret som jag skickat in. Så får skicka in ett vanligt läkarintyg där min diagnoskod står. Så nu hoppas jag att det räcker för att jag ska få min ac. Ska också ner till Hallbro El en runda sen, måste fylla i lite papper till Skandia, var om jag har någon försäkring genom jobbet typ så måste ner och kolla de. Annars blir det nog en ganska så lugn dag idag. Ska nog ut och gå en runda och sen läsa lite eller kolla film kanske. Ikväll är det dags för mig och Erica att vara fiskeänkor igen, så då kommer hon hit, myspys :)

Ha en bra dag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: