2011-03-12
 18:41:17

Seg uppdatering

Har varit riktigt seg med att uppdatera nu ett par dagar.
I torsdags hade jag en riktig slappdag! Ola lämnade ner Kerstin här innan Christian skulle till skolan. Så hon kom in till mig i sängen och ville busa, efter många om och men la hon sig ner och vi sov ett par timmar till. Det var pissväder hela dagen vi passade på att ligga i soffan och kolla på film. Riktigt skönt att ha en dag utan några måsten och bara få ligga och ta de lugnt. Skönt att vara lute dagmatte också ibland så jag har sällskap och slipper vara själv hela dagarna, har ju iallafall någon att prata med. Igår var det bara att masa sig upp hyfsat tidigt, 8-tiden, men för mig har det blivit väldigt tidigt eftersom jag nu kräver lite mer sömn och inte orkar lika mycket längre. Körde upp till mamma och syrran och sen bar det av in till Växjö och Am hrdesign. Har nu hämtat hem min peruk. Det blev dock inte den jag visade häromdagen, den blev för ljus! Men det blev en likadan fast som inte hade med den allra ljustaste nyansen.
Sen på kvällen blev det fredagsmys med min favorit. Är så otroligt glad att jag har honom, världens bästa <3
Idag har jag bara tagit de lugnt. Plockat ner alla mina skloböcker från bokhyllan, idag ska de ut i förrådet och där får de ligga till jag ska läsa denna kursen igen. Ska bli skönt att slippa se dem varje dag och känna ångesten komma för att jag inte pluggar och gör klart denna kursen. Men de är ju helt omöjligt att jag skulla kunna göra de i dagsläget!
Har varit riktigt seg med att uppdatera nu ett par dagar. 
I torsdags hade jag en riktig slappdag! Ola lämnade ner Kerstin här innan Christian skulle till skolan. Så hon kom in till mig i sängen och ville busa, efter många om och men la hon sig ner och vi sov ett par timmar till. Det var pissväder hela dagen så vi passade på att ligga i soffan och kolla på film. Riktigt skönt att ha en dag utan några måsten och bara få ligga och ta de lugnt. Skönt att vara lite dagmatte också ibland så jag har sällskap och slipper vara själv hela dagarna, har ju iallafall någon att prata med. Tur att hon är minst lika slö som jag också, annars hade det kunnat bli jobbigt! 

Igår var det bara att masa sig upp hyfsat tidigt, 8-tiden, men för mig har det blivit väldigt tidigt eftersom jag nu kräver lite mer sömn och inte orkar lika mycket längre. Körde upp till mamma och syrran och sen bar det av in till Växjö och Am hårdesign. Har nu hämtat hem min peruk. Det blev dock inte den jag visade häromdagen, den blev för ljus! Men det blev en likadan fast som inte hade med den allra ljustaste nyansen. Bild på den kommer en annan dag! 
Sen på kvällen blev det fredagsmys med min favorit. Är så otroligt glad att jag har honom, världens bästa <3

Idag har jag bara tagit de lugnt. Plockat ner alla mina skolböcker från bokhyllan, idag ska de ut i förrådet och där får de ligga till jag ska läsa denna kursen igen. Ska bli skönt att slippa se dem varje dag och känna ångesten komma för att jag inte pluggar och gör klart denna kursen. Men de är ju helt omöjligt att jag skulla kunna göra de i dagsläget!
Körde bort till svärmor en runda innan för att visa min peruk. Bestämde då att vi skulle bort dit och käka och kolla melodifestivalen, mysigt.
Skulle egentligen till Frda och Andre ikväll, men på grund av förkylningar så valde vi att inte gå dit. Blir jag sjuk nu så kan jag ju kanske inte få cellgift på onsdag, och det blir ju lite dumt.

Morgondagen blir nog också den lugn, har inget planerat iallafall, skönt! :) 


När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz

Hej! Jag hittade din blogg genom google när jag sökte på cancer bloggar. Jag själv drabbades av Hodgkins Lymfom förra våren, då bara 17 år. Genomgick 6 cellgifts behandlingar och var färdig behandlad i mitten av oktober och är idag helt frisk. Känner igen mig väldigt mycket i det du skriver även fast du precis har börjat med dina behandlingar. Hoppas innerligt att allt går bra för dig! Vill du prata mer så är det bara att höra av dig =) Kram!



PUBLICERAT: 2011-03-13, 21:03:30 | URL: http://bissy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: