2011-03-23
 08:37:56

Mitt hår!

Börjar få lite panik. I lördags märkte jag att mitt hår börjat lossna. Nu är det bara mer och mer som faller av hela tiden. Sitter och funderar på om jag ska ringa in till AM Hårdesign så jag får åka in och klippa det. Men har inte bestämt om jag ska avvakta lite till. Nästa vecka är det ju dags för cellgift igen och efter det kommer ju inte håret sitta bättre precis. Jaja, jag får fundera lite medan jag plockar lite här hemma och gör mig iordning för idag...


När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz

Ja även fast 6 är mycket så är det iaf bättre än 8 behandlingar :) Hoppas ska man alltid! Ta det som det kommer helt enkelt :)



Oj va tråkigt! Har aldrig hört förut att det gått igenom familjen så, man säger ju att Hodgkins inte är ärftligt men vad säger er läkare om det? Bara en slump eller har du kanske fått det av honom? Verkligen hemskt men skönt att ha någon så nära att kunna relatera till och ha stöd från, samt ha samma läkare :) Finns ju inte trots allt så många som har Hodgkins Lymfom. Ja med tiden blir ju behandlingarna bättre och medicinerna annorlunda för att det ska ha bästa effekt :) Tur att forskningen går framåt.



Okej :) Jag började med cellgifts tabletter på den 3:e behandlingen, har hört av de flesta har också gjort de men de kanske är annorlunda för dig :) Själv tyckte jag inte illamåendes tabletterna fungerade så jag fick alltid det intravenöst, via porten :) Fick fenergan en gång som är mot kraftig illamående, mådde inte illa av cellgifterna då men av morfinet, och det hjälpte hur bra som helst men dock blir man typ, ursäkta ordet men hög haha. Sen finns det någon annan illamåendes medicin som jag fick via porten direkt efter varje påse med cellgifter, fast det kändes inte så mkt :) Va skönt att du inte fått ngt kortison! Hoppas de håller sig så.



Ja usch det är så hemskt när man ser att håret börjar lossna, det bästa är att du får peruken i tid för när det väl börjat lossna kan det gå rätt fort sen.



Jag mådde tyvärr väldigt dåligt under och efter cellgifts behandlingarna, fick väldigt ont och fick mycket morfin, mådde som tur var inte så illa faktiskt, bara några gånger :) Men allt är ju väldigt olika hur man reagerar.



Stor kram!



PUBLICERAT: 2011-03-23, 15:23:34 | URL: http://bissy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: