2011-03-17
 11:34:01

Behandlingen

Jag fick igår veta att min behandling blir ganska lång. Jag ska få 6-8 kurer. En kur består av två genger med cellgift och jag är inne varannan vecka för att få cellgift. Man kan säga att en kur håller på i 4 veckor.

6 kurer är 12 gånger med cellgift och eftersom jag är inne varannan vecka så kommer behandlingen då ta 24 veckor.
8 kurer är 16 gånger med cellgift och efersom jag är inne varannan vecka så kommer behandlingen då ta 32 veckor.

Så hela min cellgiftsbehandling kommer ta mellan 24 och 32 veckor. Jag kommer bara få cellgift, ingen strålning.

Det som spökade i ljumsken tror de inte var är någon del av sjukdomen.
Jag får så lång behandling på grund av att jag hade symtom på sjukdomen. Man säger att jag ligger på stadie 2B när det gäller sjukdomen. 2 står för att jag har sjukdomen på flera ställen, men bara på en sida av mellangärdet, B står för att jag hade symtom på sjukdomen så som trötthet, svårt att äta och nattliga svettningar.


När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz

Jag fick samma behandling med 6 kurer, men det första 2 var annorlunda, då jag låg inne 5 dagar i veckan med ett cellgift som såg ut som rödvin :) Efter det lång jag inne 2 gånger i månader och fick andra cellgifter, och åt cellgifts tabletter hemma. Hoppas du får 6 behandlingar och inte 8, vore ju verkligen skönt att slippa det. Själv låg jag i stadie 4B, hade spridning i hela kroppen, tumörer i mjälten, något litet vid lungorna och levern, i buken och ganska mycket i bröst och hals som tryckte på luftstrupen. Men man talar ju inte om samma spridning som "metastaser" i lymfom cancer, och det är ju tur att de inte är det! :) Men behandlingarna varierar ju tyvärr på grund av det. Det där med propparna lät hemskt, men va bra att ni upptäckte det :) Har du börjat tappa håret eller så ännu?



Stor kram!



PUBLICERAT: 2011-03-21, 23:52:01 | URL: http://bissy.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: