2011-07-07
 13:00:42

Vaknat?

Nu kanske jag har vaknat till liv igen... Men njae, knappt!

Igår så var jag i alla fall och fick cellgift. Avslutade min femte kur. Jag fick reda på att jag ska ha åtta kurer, vilket innebär att jag har tre kvar, alltså ska jag in 6 gånger till. Sen är jag klar. Jag hade ju tänkt att jag inte skulle börja plugga igen till hösten. Men igår när jag åkte hem från sjulhuset fick jag lite ångest över att det verkligen inte blir så och det kan jag inte själv påverka. Bahandlingen kommer vara klar i oktober någon gång. Och skolan börjar ju 1 september, så nu kan jag lägga ner de funderingarna helt!

När det gäller mina cellgifter så har det blivit lite positiva förändringar. Jag får tre olika.
1. Ges genom dropp och tar 30 minuter. (Här sker inga förädnringar alls)
2. Ges genom dropp och det har tidigare tagit 60 minuter, men nu ger de mig det på 30. Riktigt skönt att det bara tar halv den tiden som det tagit innan.
3. Detta har jag fått genom en spruta i "baken", som de säger. Men nu får jag även det genom dropp som tar 30 minuter. Det ska jag bara få under den sjätte kuren också, så bara två gånger till! Riktigt skönt att slippa sprutan för den gör så förbannat ont, rent ut sagt. Och så ska det bli skönt att snart slippa just de cellgiftet för de tror att det är den sorten som jag blev så dålig av!

Jag pratade också med Micke om mina sömnproblem. Och han tyckte inte det lät bra så jag fick hem några sömntabletter som jag ska prova. Och om de funkar bra så ska de skriva ut dem på recept så jag kan ta dem någon gång ibland och sova ut riktigt. Skönt de!

Tänkte ta en igår kväll, men jag brukar sova så bra de dagar jag fått cellgift. Och så var vi iväg igår kväll så var helt slut när vi kom hem så tänkte att jag inet skulle behöva ta någon igår innan jag la mig. Men har jag sovit inatt? Nej, det har jag inte. Har kollat på klockan minst en gång varje timme. Lyckades slummra till lite emellanåt antar jag. Men de längsta jag sovit sammanhängande är en timme, mellan halv sex och halv sju. Och då sov jag inte heller speciellt bra. Så hela denna dagen är förstörd. Steg upp och åt frukost med Christian och vid halv 8 imorse la jag mig på soffan och sätta på vänner. Stänga av strax efter 12, då var säsong 8 slut. Tänkte att jag måste göra något annat idag än att ligga och kolla vänner. Så ska strax ut en sväng med Hudde och efter det fixa lite grejer i lägenheten.

Jag tror jag uppdaterar er senare om hur dagens planer går.
Annars så får ni ha en bra torsdag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: