2011-02-18
 15:52:11

Operationsdagen

Igår var det dags för operation, klockan ringde 5.00 och det var bara att stiga upp för att ta alvedon och duscha. Mamma hämtade mig vid ca 6.30 och då bar det av in till sjukhuset. Bytte om och träffade läkarna. Sedan gick allt fort, 8.15 så hade jag somnat och vid ca 9.30 hämtade de mamma för att jag hade kommit till uppvaket. Under den timmen som gått så hade de plockat ut en körtel på högersida av min hals. Jag vaknade någon timme senare och då var jag väldigt trött och yr i bollen. Låg och snackade om en stolpe som var farlig för att man kan gå in i den, haha. Undra hur mycket konstiga grejer de på uppvaket får höra egentligen. Jag fick illamåendedämpande och efter en stund fick jag en macka och ett glas saft, väldigt gott eftersom jag inte fått äta någon frukost!

Träffade läkarna och de tyckte att jag skulle på pubafton på hotellet ikväll, så varför inte. Fick ven ta ett glas vin om jag ville, de är nice :)

Vid ca 12.30 lämnade jag och mamma sjukhuset. Skulle köra runt Linneryd när vi körde hem, käkade lite lunch hos mamma och medan hon plockade iordning tänkte jag att jag skulle vila lite på soffan. Råkade somna vid 14-tiden och sedan vaknade jag igen vid 17... Skönt att sova! Åkte hem till älsklingen och fixade lite käk, sen kom Hanna på besök och även Ola trillade ner för trappen till oss. Tycker om mina vänner väldigt mycket!

Har faktiskt inte så farligt ont, känns bara lite ibland när jag vrider på huvudet, men de hade ju varit konstigt om jag inte hade känt någonting. Ikväll blir det iallafall hockey och efter det pubafton på hotellet. Får ta varje chans jag kan nu att komma ut och ta några cider med mina underbara vänner!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: