2011-02-09
 06:45:43

Mycket att fixa...

Igår skulle vi åkt in till universitetet för en föreläsning, men eftersom det blåste så mycket så struntade vi att åka in. Så istället satte jag mig och började skriva på vår hemtenta som ska vara inlämnad på måndag. Men jag höll inte på så länge, tog istället tag i att ringa massa samtal för att lösa hur jag ska göra med skolan och det ekonomiska. Pratade med den som är kursansvarig för kursen vi läser nu, så vi bestämde att jag ska köra på så gott jag kan nu fram till vi ska ha vfu (verksamhetsförlagd utbildning) efter det ska jag inte läsa mer utan jag ska hoppa på denna kurs nästa vår igen för att läsa klart den. Pratade också med Studie- och yrkesvägledaren, jag ska söka som vanligt inför hösten, helst kurser som går på halvfart på distans för att kunna läsa hemifrån om jag orkar! Hade först planerat att inte söka alls utan ta studieuppehåll, men när jag pratade med csn så sa de att om jag blir sjukskriven så kommer jag kunna behålla mitt studiemedel, men inte behöva betala tillbaka eftersom jag är sjuk. Måste kolla upp detta riktigt så de inte sagt fel! Har också varit i kontakt med försäkringskassan, ska skicka in massa anställningsbevis och sådant till en handläggare så de ska kunna räkna ut hur mycket jag kan få ut i sjukpenning. Så fick ringa min chef på kommunen så de kan fixa ett anställningsbevis som gäller för de åren jag jobbat där så jag slipper skicka in hur mycket papper som helst. Och efter det fick jag köra ner till Hallabro Elektriska så chefen där ska också fixa ett anställningsbevis. De sista jag ringt till är mina försäkringsbolag, på Skandia har jag en olycksfallsförsäkring som jag kan få ut pengar för ärr liknande från, men det är ju långt efter allt det som kommer hända nu. Den jag pratade med på länsförsäkringar skulle kolla upp vad som gäller och sedan kontakta mig. Usch, det är verkligen hur mycket som helst att fixa och hålla reda på, helt sjukt! Man borde ha någon som fixar allt sådant åt en…

Idag ska vi sätta oss hemma hos en kurskamrat och skriva ett grupparbete. Efter det är det bara att åka hem och skriva på tentan. Ska också försöka få tag på min lärare som jag egentligen skulle ha på min vfu nere i Ronneby, men eftersom jag inte ska göra vfun så måste jag informera henne om att jag inte kommer. Håller också tummarna för att jag snart får en massa papper i brevlådan så jag vet när jag ska till sjukhuset nästa gång.

 

 


mamma

Du är buktig, minvän! Man måste vara stark, och det är du. Älskar dig <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: