2011-02-15
 20:15:01

Brev+Paket

Idag fick jag hem ett brev och ett paket. I brevet låg en kallellse för att operera in en port-a-cath, som är en injektionsdosa som de sedan kommer att ge cellgiftet i för att de ska slippa sticka mig varenda gång. Den opereras oftast in genom ett hudsnitt vid nyckelbenet på vänstersida.
De påsarna som finns på bilden är det svampar i, de ska jag använda när jag ska duscha dagen innan operationen samt innan operationen på operationsdagen.
Operationen kommer att äta rum nästa torsdag, har ännu inte fått någon klockslag, utan det får jag dagen innan.

Klicka på bilden för att få den större
Operation av injektionsdosa         

I paketet låg också en kallellse, men till röntgen som ska ske nu på måndag.
Inför skiktröntgen

Den lilla glasburken innehåller kontrast som jag ska blanda ut med 1 liter vatten eller saft som jag ska dricka jämtfördelat under en timme innan röntgen. Detta för att alla tarmarna ska innehålla kontrast inför röntgen.



Nu händer det verkligen grejer. Allting går så fort.... Nästan lite för fort. Det är som först nu jag börjar inse att detta verkligen händer.. Känns som att jag hittat på allting, vill inte att det ska vara sant... Ska prova att nypa mig i armen och se om jag vaknar från mardrömmen...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: