2011-12-31
 11:08:20

2011

Sitter här och blickar tillbaka på året som varit. Året som skulle bli så bra, men som blev ett helvete. Firade in nya året med underbara personer. Blev askalas full och gick och la mig långt innan alla andra. Fattar inte hur jag kunde bli så full eftersom jag inte drack så mycket. Men det berodde ju såklart på cancern som jag inte visste om att jag hade.

I februari kontaktade jag vårdcentralen på grund av knölarna på halsen och fick då diagnosen cancer. Cancer som är så vanligt och inte händer en själv. Vi har redan haft det en gång då pappa var sjuk, men vi trodde aldrig att det skulle komma tillbaka. Men när mitt liv var som härligast med skola, jobb, fest och allt som hör där till så kom bakslaget. Allting förändrades. Ingenting fortsatte som det skulle. Blev sjukskriven och slutade ju därför med skolan och jobben. Men jag har varit envis, allt jag vill göra kan jag göra. I stort sett i alla fall. Har nog inte missat en fest som jag velat gå på. Pubafton på hotellet och Ladan, är mina vänner där så är jag där! Varför skulle jag ligga hemma och deppa för att jag hade cancer när jag kunde ta vara på livet och ha roligt? Nej, så fungerar jag inte riktigt. Har haft så otroligt roligt. Och folk säger att man inte kan ha kul utan alkohol, bullshit! Vill inte höra att man inte kan följa med för man måste vara nykter, man kan ha roligt ändå, det har jag bevisat!

Kalas, fester, konfirmation, student, midsommar, vinkvällar (med alkoholfritt vin i mitt glas), tjejkvällar och mys, så som det ska vara. Men så kommer ju de tråkigheter som varit, operationer, cellgifter, blodproppar, sprutor, undersökningar, CANCER. Men nu är äntligen detta året över. Nu ska jag börja om. Börja plugga och jobba igen, träna och komma i form innan det är dags för skidresa. Ska bli så skönt att komma tillbaka till de normala.

Jag är trots det som hänt nöjd med mitt liv och nöjd med året. Allting negativt för även med sig något positivt. I detta fallet har det positiva varit att jag fått en helt annan syn på livet. Jag uppskattar allting mycket mer nu än vad jag gjorde för ett år sedan och det är ju bra!

Nu ska jag inte sitta här och mala på mer. Ska försöka göra ett bildinlägg med bilder från året men det får bli en dag nästa år. Idag har jag mycket att göra. Ikväll ska vi vara ett gäng här och äta trerätters. Ska bli hur trevligt som helst och att fira in året med nästan alla mina närmsta vänner kan ju inte bli bättre. Så nu har jag massa att förbereda och så ska jag försöka asa mig ut på en längre promenad i min ensamhet.

Jag önskar er alla ett Gott Nytt År!


Angelica

Hej!



Mitt namn är Angelica, jag är 26 år gammal, och fick fick diagnosen Hodgkins lymfom i oktober 2010. jag blev "färdigbehandlad" i januari 2011.



Jag tror att vi kan ha mycket gemensamt, och mycket att prata om! Du får gärna höra av dej! Kramar//Angelica



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: