2011-04-26
 06:50:16

Födelsedag och namnsdag

Ja, må hon leva!
Ja, må hon leva!
Ja, må hon leva uti hundrade år!
Javisst ska hon leva!
Javisst ska hon leva!
Javisst ska hon leva uti hundrade år!

Idag fyller min lillasyster Sofie 19 år! Min present fick hon igår för jag trodde inte vi skulle till dem ikväll, men måste upp och hämta vår bil så då får vi passa på att äta lite också. I alla fall fick hon en klocka av mig som jag hoppas hon blev glad för!
Här är en bild på Sofie som vi tog i fredags.


Och så har jag namnsdagidag. Therese, eller Terese som det står i almanackan, är en fransk sidoform och Teresia. Teresia kommer från grekiskan och betyder ’kvinna från ön Thera’, eller jägarinna. (Källa: namntoppen.se)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: