2011-04-27
 14:32:59

Cellgift

Resan till Malmö igår gick superbra! Kom ner vid 10-tiden så då fick jag en tablett som sedan skulle verka i ca 45 minuter. Efter det så fick jag följa med en sköterska. Hon sprutade in ett radioaktivt ämne i mitt blod och sen fick jag ligga och vila ytterliggare 45 minuter innan det var dags för röntgen. De gjorde precis som när jag var nere för att kolla spridningen på sjukdomen innan jag började behandlingen. Stannade till i Hörby och käkade innan vi åkte vidare upp till mamma och pappa. Mamma och Sofie lånade vår bil igår eftersom vi hade deras, så var tvugna att åka med hem till dem och hämta hem vår bil. Så vi passade också på att käka lite mat och kalasa för Sofie som fyllde år.
 
Syrran och hennes pojkvän Fredrik


Mammas superfina hund Maja


Idag blev det upp tidigt igen för att åka in till dagvården. Först fick jag ta blodprover, eftersom jag inte hann ta dem på vårdcentralen igår, och sen fick jag cellgift. Låg där inne och läste och kollde på TV innan jag somnade och sov en stund. En av läkarna skrev på lite papper som jag ska skicka in till Cancerhjälpen för att söka pengar. Han sa också att de kommer höra av sig så fort de fått svar från PET-undersökningen igår. Jag fick med mig papper hem på alla mina värden, än så länge sen de faktiskt bra ut och håller sig inom det "normala". Har mått ganska bra efter dagens dos, varhungrig när vi kom hem så har ätit en halv pizza undegär. Först nu börjar jag må lite illa, så ska strax lägga mig och vila en stund, kanske resten av dagen. 

Idag fyller min älskade vän Erica år! Grattis hjärtat <3 

Ha en fortsatt bra dag!  


Mamma

Bara vila du, mitt <3. Fin bild på Maja!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: